Registrujte se v eshopu a získejte 2% slevu z celé objednávky.  Objednejte 6 kusů stejného zboží a získejte navíc množstevní slevu 3%. Odečítá se automaticky v košíku (pouze po přihlášení).

Historie značky sonax

Sonax Original Logo

Historie značky SONAX

Píše se rok 1950, SONAX začíná s průkopnickou výrobou produktů pro péči o auto. Když Manfred Hoffmann senior a jeho otec podnikli v oblasti výroby leštidla na automobily, úspěch nebyl přesně předurčen. K úspěchu podstatně přispělo množství nápadů, instinkt pro rozvíjející se trh a vynikající výrobky: dnes SONAX GmbH. má v Německu asi 350 zaměstnanců.

Zrození jména SONA a SONAX

Historie značky SONAX sahá přes sto let do minulosti. Již v roce 1903, pradědeček současného majitele společnosti, Manfred Hoffmann začal v Neuburgu těžit „neuburskýkřemičitý jíl. Jedinečný křemičitý jíl se zpracovával pro potřeby leštění v domácnosti. Leštidlo, které vyráběli Hoffmannovi, bylo známé jako Sona, což je němčině výraz pro „slunce.

Po druhé světové lce uplatnila Hoffmann Group svoji technologii na dalším trhu a to v péči o automobily. Značka „Sonabyla primárně určena pro použití v domácnosti jako leštidlo. Kategorie produktů péče o automobil byla opatřena písmenem „Xjako synonymem pro ,,WAX”(vosk), tím vznikl název ,,SONAX”. Takto se společnost začala prezentovat před 65 lety v sektoru - péče o automobily.

Začátky byly velmi jednoduché: čtyři prodejci společnosti SONAX jezdili s plně naloženými VW Beetles po celém Německu. Osobní kontakt se zákazníkem byl jediným marketingem, reklama v té době byla nemyslitelná.

Revoluce - Odmrazovač oken SONAX

Postupně následovaly další výrobky pro péči o auto. Mimo jiné byl vyvinut v laboratoři Neuburg účinný odmrazovač, který se stal prvním na trhu v aerosolové podobě. V tuhé zimě roku 1962 zaznamenal obrovský komerční úspěch. Dodnes je v nabídce rozmrazovač skla.

Rozvoj motorizované společnosti

Spisovatel Wolfgang Sachs ve své knize „Pro lásku k automobiluuvádí: „Za 13 let mezi lety 1960 a 1973 se počet motorových vozidel zčtyřnásobil, počet ujetých kilometrů se ztrojnásobil a délka trasy federálních dálnic se zdvojnásobila. To byl začátek „motorizované“ společnosti. Změnil se také každodenní život německého lidu. O sobotách je auto rituálně myto, zřídka kdy však obsluhou čerpací stanice, většinou rukou pyšného majitele. Poptávka po výrobcích pro péči o auto začala rychle stoupat - přinesla skutečný úspěch pro značku SONAX.

V polovině šedesátých let byly postaveny první plně automatické mycí linky a společnost SONAX provázela tento průlom od samého začátku jako kvalitní výrobce čisticích a ošetřovacích prostředků pro mycí zařízení. Současně se neustále vyvíjel program manuální péče o vozidlo.

V roce 1984, dosahoval obrat společnosti úctyhodných 30 milionů německých marek. Od poloviny 80. let začal SONAX s cíleným budováním programu prémiové péče o auto.

Obraz značky SONAX v moderní době a sponzoring

Sortiment produktů se neustále rozšiřuje. Obraz značky, stejně jako reklamní a sponzorské aktivity pomohly dosáhnout většího povědomí.

SONAX-EdCarpenter-Racing-IndyCar-web

Úspěšná partnerství v oblasti motoristického sportu s Hans-Joachimem Stuckem, Michaelem Schumacherem, Ayrtonem Sennou nebo Heinzem-Haraldem Frentzenem etablovaly značku národní, ale i mezinárodní úrovně.

Sjednocení Německa bylo dalším posílením rozvoje společnosti - od roku 1989 se obrat společnosti během krátké doby zdvojnásobil. Dnes je značka zastoupena ve více než 100 zemích po celém světě. Podíl exportu vzrostl na více než 43 procent. Produkty SONAX jsou zastoupeny v celé Evropě a na všech kontinentech. Společnost tradičně dosahuje vysokého podílu na trhu v německy mluvících regionech a ve Skandinávii. Značka září i na východoevropských trzích. Čisticí a ošetřovací prostředky „vyrobené v Německuse etablovaly také v asijských zemích, jako je Jižní Korea, Japonsko a Thajsko. Produkty SONAX si získaly řadu fanoušků v Jižní Americe, USA a Kanadě.

Sponzorské aktivity v mezinárodním motoristickém sportu měly trvalý dopad na image značky - zejména u Formule 1. Od roku 2012 kralovala značka SONAX na pole position jako „oficiální dodavatelmu Infiniti Red Bull Racing. Díky zapojení do neoficiálních sérií Formule 1, GP2 a Formule 3, SONAX již mnoho let podporuje mladé talenty na mezinárodních závodních tratích.

ken-block

V posledních letech je značka SONAX spojována s takovými jmény jako jsou: Ken Block (Hoonigan Racing Division), Andreas Bakkerud & Mattias Ekström (Eks Motorsports), Steve "Baggsy" Biagioni (SB Motorsport), Rick van Goethem (Mavagp), Piotr Pary junior (drift tým Polsko), Sascha Lenz (SL Trucksport). 

Po uvedení kosmetiky pro cyklistiku SONAX BIKE, se společnost aktivně účastní na podporování SONAX BIKE Teamu, který reprezentují hvězdy jako: Sam Reynolds, Nicholi Rogatkin, Clemens Kaudela. 

sonax-bike-team-sponzor-web

Spojení značky SONAX s ekonomikou a politikou Německa

V roce 2008 se zahájila počáteční fáze výstavby nové a rozsáhlé administrativní budovy s ultramoderními školicími zařízeními - stala se vlajkovou lodí společnosti. Nový závod byl uveden do provozu v roce 2014. Slavnostního zahájení se zúčastnili zaměstnanci společnosti i četní obchodní a političtí hosté jako bavorský premiér Horst Seehofer.

Vize a budoucnost SONAX

Bez ohledu na to, zda se jedná o malé auto, vozidlo střední třídy nebo luxusní obytný automobil - ať už jde o motoristické sporty, tuningovou scénu nebo svět klasických automobilů: Pokud jde o dokonalý vzhled automobilu, SONAX je vždy k dispozici a to jak pro fanoušky automobilů, tak i pro odborníky.

Abychom zajistili, že jsou výrobky pro péči o auto k dispozici po celém světě, úzce spolupracujeme s obchodními partnery ze specializovaných maloobchodů, z oblasti kutilství, ropného průmyslu a automobilového průmyslu. Kromě toho od konce 90. let 20. století vyvíjíme produktové programy pro profesionální servis vozidel a povrchové úpravy laků.

SONAX však expanduje i do dalších odvětví. Během několika posledních let se otevřelo mnoho nových aplikačních oblastí v nových obchodních a průmyslových odvětvích. Patří mezi ně například zemědělský průmysl, lesní hospodářství, stavební průmysl, výrobní technologie nebo sanitární průmysl.